.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
با ابراز نگرانی از تکرار بی توجهی های گذشته ؛
هشدار نماینده بابل به استانداری برای استفاده حداکثری از ظرفیت های بودجه 94
شمال نیوز : تاكيد بر حفظ منابع طبيعي به عنوان سرمايه ملي و حراست از جنگل هاي شهرستان در راستاي فرامين مقام معظم رهبري و انتقاد از كم توجهي مسئولان كشوري و استاني به مديريت پسماند شهرستان و انتظار موكد براي چاره جويي پايدار در تأمين محيط زيست سالم....

شمال نیوز : آنچه که موجب پیشرفت و تعالی جامعه می گردد انسجام و همدلی آنهاست از این رو با درس گرفتن از اراده الهی و تمسک به ائمه اطهار علیهم السلام و فرمان حضرت آیت الله خامنه ای نوروزی رهبری حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی با هدف شکوفایی شهرستان بابل هم نفس و هم قدم می شویم .
اینجانب منشور همدلی، پیشرفت و شکوفایی را فرصتی برای ادامه و استمرار خدمتگزاری با عزم ملی و مدیریت جهادی می دانم و از طریق این منشور آحاد و اقشار مختلف جامعه اعم از دستگاه های اجرایی ، فضلا و دانشگاهیان ، نخبگان ، فرهنگیان ، شوراها ، تشکل های مردم نهاد، کشاورزان ، صنعتگران ، جوانان ، بانوان ، ورزشکاران ، وکلا ،پزشکان، مهندسان ، اصناف و.. را دعوت به مشارکت وهمکاری می نمایم چه آنکه ما می توانیم باهمگرایی ، هم افزایی و همدلی بابل را به شهرستان نمونه و ملی تبدیل نماییم.

حسین نیاز آذری
نماینده مردم شریف بابل در مجلس شورای اسلامی

 
1-گسترش فعاليت تشكل هاي مردم نهاد با هدف تعميق حضور نهادمند وبيش از پيش آحاد و اقشارمختلف مردم در روندهاي توسعه اي شهرستان بابل به عنوان مصداق بارز همدلی و هم زبانی.

2-حمايت از طرح هاي دانش بنيان با هدف علمي سازي روندهاي توسعه شهرستان و ترويج گفتمان علم محوري و پژوهش محوری به عنوان گفتمان مسلط جامعه.

3- تاکیدبرسرمايه گذاري زیربنایی درمعادن جنوب بابل به عنوان ظرفيت توسعه پايدار ،ايجاد اشتغال مولد ، تامين مصالح طرح های عمراني مركز مازندران همراه با ایجاد صنایع جانبی و تبدیلی.

4-تلاش مجدانه در جهت شتاب بخشی ،تسریع وتكميل پروژه هاي زيربنايي شهرستان بابل (كنار گذر جنوبي،تکمیل و تامین آب شرب شهری، کنارگذرشرقی ، طرح های مدیریت شهری، شبکه فاضلاب شهری، اتمام کازرسانی به روستاها، طرح های هادی روستایی،سه نیروگاه 25 مگاواتی گازی،سدسجارود،تعریض و بهسازی جاده های مواصلاتی هفتگانه شهرستان و...)

5-حمايت از ايجاد فضاي نشاط فرهنگي و اجتماعي با هدف توجه به مطالبات فرهنگي و هنري جوانان با برگزاری جشنواره های شورانگیز فرهنگی و هنری

6-پيگيري بي وقفه در جذب اعتبارات جديد ملي با هدف تکمیل طرح های زیربنایی.

7-پيگيري در جهت مطالعه و تصويب منطقه ويژه اقتصادي با هدف احياي شهر تاريخي بارفروش.

8-حمايت همه جانبه از بخش هاي مختلف كشاورزي به عنوان محور اقتصادي مقاومتی ونماد هويتي مردم سختكوش بابل

9 –تداوم ارتباط با صنعتگران ،كارآفرينان ، تجار و اصناف وحمایت از فضای کسب و کاربا ايجاد دفاتر گمرك ، اتاق بازرگاني و اتاق .

10-توجه جدي به مقوله آموزش به عنوان سنگ بناي توسعه پايداروحمایت از مراکز و موسسات آموزشی و مهارتی .البته مقوله آموزش و پرورش با تلاش های متعهدانه فرهنگیان گرامی و دستگاه تعلیم و تربیت می تواند آینده کشور تضمین نماید.


11-تعامل گسترده با شوراهاي اسلامي شهر و روستا به عنوان پارلمان محلی ونماد همزباني جامعه

12-تاکید برمراقبت از محيط زيست و حمايت از تشكل هاي زيست محيطي

13-حمايت و تعامل با دولت تدبير و اميد به عنوان مظهر اراده مردم در جهت شكوفايي ايران اسلامي

14-تاکید ويژه به دولت وشهروند الكترونيك و توسعه فناوری با هدف افزايش بهره وري تسريع و دقت در خدمات رساني ،حفظ محيط زيست ،سلامت و شفافيت امور

15-كمك همه جانبه به طرح هاي مديريت شهري بابل وشهرهاي مختلف شهرستان.
16-دفاع از منافع مرم متدين و انقلابي در مراجع ملي و استاني به عنوان زبان گوياي آنان و استفاده از ظرفیت نمایندگی در این راستا.

17-اهتمام به همدلي با مسئولان شهرستان چون گذشته و استفاده از ظرفيت هاي كارشناسي دستگاه هاي اجرایي، تشكل های مردم نهاد، گنشگران توسعه و فعالان بخش خصوصي، شوراها، اصناف و اقشار مختلف دلسوز زادبوم.

18-تسريع در پيگيري طرح هاي ارتقا و توسعه امور درماني و بهداشتي شهرستان و بخش های تابعه.به خصوص احداث بیمارستان 44 تختخوابی بندپی، تجهیز و توسعه بیمارستان بابلکنار و احداث کلینیک های تخصصی در سایر بخش ها.

19-توصيه و تاكيد بر توسعه فعاليت هاي ورزشي با هدف تحكیم سلامت روح و جسم جوانان و تعميق ورزش همگانی و حرفه ای.

20-گسترش فعاليت هاي اعتقادي، انديشه اي و اخلاقی مسجد محور توسط پایگاه های بسیج ،هيات هاي مذهبي، تشکل های فرهنگي و كانون هاي هنري .

21-حمايت نهادمند و همه جانبه از توسعه متوازن روستاها به عنوان ظرفيت قابل اتكا براي رونق و آباداني شهرستان در بخشهاي مختلف اقتصادي ، اجتماعي، فرهنگي و توليدي ، آموزشي با برنامه ريزي مدون توسط شوراها و دهياران و مشاركت جوانان. و گسترش فضاي رقابتي و همكاري بين روستائيان و روستاها با تاسیس شورای عمران و توسعه.

22 -توجه و تأكيد برتحکیم اعتماد عمومی به عنوان سرمايه اجتماعي از طريق قانونگذاري، حفظ حقوق شهروندي، عدالت و تأمين امنيت مردم در بخشهاي مختلف سياسي، اقتصادي و اجتماعي .

23-تأكيد بر تأمين حقوق مردم شهرستان بابل توسط وزارت خانه ها، استانداري مازندران و دستگاه هاي اجرايي استان و شهرستان و لزوم دفاع مسئولان شهرستان در مراجع استاني و ملي.

24-تأكيد بر نقش دانشگاه هاي شهرستان به حضور فعالانه تر در مسئله سازي و حل مسائل شهرستان و ارتباط بيش از پيش با دستگاه هاي اجرايي ، تشكل هاي مردم نهاد و بخش خصوصی.

25-انتقاد از كم توجهي مسئولان استان به ظرفيت هاي گردشگري بابل عليرغم وجود مواهب طبيعي با تاكيد بر لزوم سرمايه گزاري در اين بخش با كمك بانك ها، شوراها، شهرداري ها و دستگاه هاي اجرايي.

26-تاكيد بر حفظ منابع طبيعي به عنوان سرمايه ملي و حراست از جنگل هاي شهرستان در راستاي فرامين مقام معظم رهبري و انتقاد از كم توجهي مسئولان كشوري و استاني به مديريت پسماند شهرستان و انتظار موكد براي چاره جويي پايدار در تأمين محيط زيست سالم.

27- ایثارگران ، یادگاران هشت سال دفاع مقدس، خانواده های معظم شهدا و جهادگران ارزشمند ترین سرمایه معنوی جامعه می باشند که حفظ شان و جایگاه آنها وظیفه همگانی است.همچنین حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس، باید درصدر فعالیت های فرهنگی قرار بگیرد.

28 -توصيه به برگزاري جشنواره ها و رقابت های شوق آفرين علمي، فرهنگي ، هنري، فناوري، مشاغل و ورزشي در سطح شهرستان و انتظار حمايت همه جانبه دستگاه هاي اجرايي، تشكل هاي مردم نهاد ، شوراها و اصناف و بخش خصوصي، مساجد و پايگاه هاي بسيج از اينگونه برنامه ها .

29-لزوم مديريت علمي منابع آب در شهرستان در راستاي قانون بودجه سال 1394 و توجه دستگاه هاي مسئول به تامين آب شرب و كشاورزي

30-تاكيد موكد به استانداري و دستگاه هاي اجرايي استان و فرمانداري شهرستان مبني بر استفاده حداكثري از ظرفيت هاي ملی قانون بودجه 94 با هدف تامين مطالبات حوزه انتخابيه و توسعه شهرستان از طريق تعريف پروژه هاي عملياتي و تكميل پروژه هاي نيمه تمام.

31-توصيه به همگان در جهت رونق فضاي سياسي شهرستان با هدف برگزاري دهمین دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي و پنجمین انتخابات مجلس خبرگان رهبري در هفتم اسفند 94 با رعايت اصل مردم سالاري ديني، رقابت برادرانه و حضور آگاهانه.

32-رونق سرمايه گذاري بدون مشاركت بانك ها و موسسات مالي و اعتباري و تاسيس شركت هاي بورسي مقدور نمي باشد از اين رو ضمن دعوت بانك ها به مشاركت و سرمايه گذاري انتظار دارم صنعتگران و توليدكنندگان و كارآفرينان را همواره حمايت نمايد.

33-بازنشستگان پيشكسوت عرصه كار و خدمت هستند از دستگاه هاي اجرايي ، شوراها و تشكل هاي مردم نهاد انتظار برنامه ريزي، حمايت و استفاده از تجربه هاي گرانسنگ آنان در توسعه و آباداني بابل را مهم مي دانم. ايجاد و تقويت تشكل هاي بازنشستگي توسط پيشكسوتان موجب تاكيد و انتظاراست.

34-بابلي هاي مقيم در سراسر كشور كه الحمدالله توانمندي هاي ارزشمندي از لحاظ علمي، اقتصادي، اجرايي و فكري دارند. غني ترين سرمايه براي حمايت از زاد بوم مي باشند. لذا ضمن دعوت از همه آنها براي سرمايه گذاري ، ايجاد تشكیلات ارتباطي در فرمانداري براي استفاده از اين ظرفيت ارزشمند را ضروري مي دانم.

35-رونق اقتصادي و ايجاد اشتغال بدون مشاركت سرمايه گذاران محقق نمي شود. لذا از فرمانداري، شهرداري ها و دستگاه هاي اجرايي انتظار مي رود از تمام ظرفيت هاي قانوني و براي حمايت از سرمايه گذاران و تسهيل و تسريع در اين امر مضایقه نكنند.

36-عزيزان! ناهنجاري هاي اجتماعي سلامت رواني و امنيت شهر و خانواده ها را به شدت تهديد كرده است اگر براي كاهش آسيب هاي اجتماعي برنامه ريزي نكنيم در كشتي سوراخ شده بلاياي خانمانسوز همه غرق خواهيم شد. لذا من از همه خیران ، خانواده ، دستگاه های فرهنگی و اجتماعی انتظار دارم دراین بخش دغدغه بیشری داشته باشند.

37-من از جوانان بالنده، پويا و ترقي خواه بابل كه مملو از انرژي و انديشه و دغدغه براي توسعه شهرستان هستند مي خواهم و انتظار دارم كه با تشكيل هسته هاي فكري و ايجاد تشكل هاي علمي و فرهنگي ، خلاقيت و كارآفريني موتور محرك پيشرفت شهرستان باشند و با كادر سازی، برنامه ريزي و مطالبه گري در روند توسعه و تعالي شهر خود گام هاي جدي و اساسي بر دارند.

38-نيمي از جمعيت شهرستان 500 هزار نفري بابل را بانوان عفيف، فرهيخته، متدين و خانواده دار تشكيل مي دهند لذا اين جمعيت ارزشمند و شايسته مستلزم برنامه ريزي، تحرك و پويايي مي باشد. دستگاه هاي اجرايي، تشكل هاي مردم نهاد، نهادهاي علمي، فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي و آموزشي براي مديريت، هدايت ، تعالي و ترقي اين قشر عظيم بايد گام هاي اساسي بر دارند.

39-يكي از مهمترين مطالبات مردم مبارزه با فساد اداري و شفافيت خدمت رساني و حذف رانت ها و بهبود فضاي اداري مي باشد و اينجانب در راستاي رسالت نظارتي مجلس به نمايندگي از مردم خواستار پايش مستمر محيط اداري مي باشم و از دستگاه هاي اجرايي ،قضایی ،نظارتی، انتظامی، امنیتی، و اطلاعاتی مي خواهم در اين خصوص دغدغه داشته باشند.
40-همگان واقفند كه شهرستان بابل به اندازه يك استان كوچك داراي ظرفيت ، منابع و استعداد در حوزه هاي علمي، فرهنگي، اقتصادي، توليدي، اجتماعي، طبيعي و درماني، حمل و نقل، فني، ورزشي و آموزشي مي باشد.لذا ما مي توانيم با همدلي بيشتر، برنامه ريزي و جديدت به يك شهرستان پيشرو در منطقه تبديل شويم.

41-ما معتقديم در دنياي به هم پيوسته امروز و در عصر جهاني شدن هر چه همكاري بين مناطق بيشتر شود سود حاصل از آن عادلانه متوجه همگان خواهد شد. لذا پيشينه فرهنگي و تجاري بابل اين استعداد را دارد كه با شهرهاي همجوار حتي استان هاي ديگر همكاري و تعامل هدفمند و چند جانبه برقرار نمايند.لذا گسترش راه آهن شمال، منطقه آزاد اميرآباد و نوشهر، فرودگاه احمدكلاي بابلسر، متروي تهران و شمال، تكميل جاده هراز و سوادكوه و سد هراز را در راستاي توسعه منطقه اي و بين شهري حمايت مي كنيم.

42-آينده گرايي و آينده نگري ايجاب مي كند دستگاه هاي اجرايي، دانشگاه ها و مراكز پژوهشي و حتي بخش خصوصي نسبت به نيازها، چالش ها و مسائل بلند مدت بصورت جامع مطالعه و محاسبه داشته باشد و لذا با عنايت به اسناد بالادستي بخصوص سند چشم انداز 1404 پيشنهادات كارشناسي را براي برنامه ششم توسعه كه سال جاري تدوين و تصويب مي شود مطرح نمايند.
43-نيك انديشي و خيرخواهي افتخار مردم بلند همت بابل است و انشاء الله در سال 94 نيز با كمك خيرين گام هاي اساسي و زير بنایی براي آباداني و پيشرفت اين شهرستان بخصوص در حوزه سلامت برداشته خواهد شد. در همين مجال اينجانب بار ديگر از مساعي خداپسندانه خيرين نيكوكار قدرداني و سپاسگزاري مي نمايم.

44_نمايندگان به عنوان مظهر تبلور اراده مردم و ناظر بر دیگرقوا خود را موظف به تحكيم روابط بين دولت و ملت مي دانند و از طريق تصويب قوانين مورد نياز و نظارت كارشناسي بر دستگاه هاي اجرائي همه مساعي خويش را براي عملياتي نمودن راهبردهاي سال 1394 بسيج خواهند كرد.

45-اگر دستگاه هاي اجرايي بخواهند درخواست هاي مردم شريف را متناسب با شعار سال تبديل به تصميم نمايند شايسته است حسب مورد و طبق اهداف سازماني «كار ويژه هايي» تعريف نمايند تا مطالبات مردمي معطوف به برنامه ايي مدون و حل مسئله اي از مسائل آنها در حوزه انتخابي گردد.
46-منطقي ترين قاعده همدلي و همزباني دولت و ملت واگذاري امور مردم به خودشان است دولت و مجلس مطابق اصول متعدد قانون اساسي زمينه واگذاري حداكثري اداره امور جامعه را به مردم را در عرصه هاي سياسي ، اقتصادي و اجتماعي فراهم نمايند و دولت با همكاري مردم ترتيبي اتخاذ نمايند كه سال 1394 سال شكوفايي تشكل ها، اصناف و احزاب باشد و اين روش موثرترين شيوه حفظ و گسترش سرمايه هاي اجتماعي و افزايش اعتماد متقابل دولت و ملت خواهد شد.

47-رسانه های گروهی و اصحاب مطبوعات ماموریتی خطیر در شکوفایی و پیشرفت بابل دارندو انتظار می رود خبرنگاران پرتلاش صدای رسای مطالبات و توانمندی های شهرستان باشند ودر میدان پرتلاطم اطلاع رسانی بخوبی نقش آفرینی نمایند.

49-انتظار و اعتقاد دارم منشور خدمتگزاري پيشنهادي با حمايت استاندار مازندران ،نمایندگان، ائمه محترم جمعه و جماعات، دستگاه هاي اجرايي، فضلا و دانشگاهيان ، فرهيختگان و نخبگان، شوراهاي اسلامي ، تشكل هاي مردم نهاد، فرهنگيان، صنعتگران، مساجد وپايگاه بسيج مي تواند بابل را به شهرستان موفق در منطقه معرفي نمايد.

50-مركز فرهنگي ، پژوهش و توسعه دفتر ارتباط مردمي اينجانب به عنوان رابط هوشمند بين نماينده و آحاد جامعه آماده هر نوع حمايت و هماهنگي و همكاري ميباشد تا ظرفيت نمايندگي مجلس معطوف به توسعه همه جانبه، متوازن و پايدار شهرستان بابل گردد.

تذکر: شایان ذکر است این منشور در نهم خرداد1394 در جشن بزرگ انسجام با مشارکت شورانگیز مردم و مسوولین شهرستان بابل رونمایی شد تا انشاالله به برنامه های عملیاتی تبدیل شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 16 خرداد 1394
این آقا هم نامه پشت نامه می نویسد ؟ جناب نماینده شما خیلی فعالی قبول؟
پاسخ ها به این نظر
ناشناس 16 خرداد 1394
اقا مگه شک داری شما؟؟؟چند دقیقه تو شهر قدم بزن تا بنرهای اقایان رو ببینی.غافل از اینکه مردم همه چیز رو میفهمند و اگاه هستن.این دوره برای این نماینده یه اصطلاح خدوم از رای خبری نی
فرهاد 17 خرداد 1394
نیازشهربابل ناصریه ناصریه
بابل شهر بهار نارنج 16 خرداد 1394
اقای نیاز اذری از بذل و بخشش حضرتعالی در مورد ذغال سنگ گلیران همه اگاهند.شما خواهشا ابراز نگرانی نکن فقط بشین یه گوشه این چند ماه هم بگذره ک یه ملت راحت بشن.جواب اشکهای کارگر معدن رو اون دنیا میتونی بدی؟؟؟خیانت نه شاخ داره نه دم.فدای همه همشهریای خودم ک اینقدر مظلومند.حق
= 16 خرداد 1394
اقاي نياز اذري تمام اين فرمايشات جنابعالي در 50مورد ازجنابعالي استدعا ميشود انچه كه جنابعالي درطول نمايندگي خودت انجام داده ايد بشماريد وبيان بفرماييد كه چه كرده ايد ليست انها را همانند همين فرموده هااعلام داريد
رضا 16 خرداد 1394
نمایندگان فعلی تماما باید عوض بشن،نزدیک انتخاباته شروع شد
نا شناس 16 خرداد 1394
و به این ترتیب انتخابات نزدیکه
هادی 16 خرداد 1394
نیاز جان دوره شما سر اومده
منشور رو خوب اومدی
علی 16 خرداد 1394
سلام ی نفر نیست بهش بگه شما که نمیتونید یک مدیر شهرستانی ات را حفظ بکنی؟!! و مدیر استانی شما را بازی میده؟!
پاسخ ها به این نظر
سمنانی 17 خرداد 1394
واقعا کجای قانون وحجت شرعی اومده که نمایندگان رییس اداره را عوض کنند واز نمایندگان قبلی انتقام بگیرند تازه روسای مردمی وخوشنام و کاربلد
فیروزجایی 16 خرداد 1394
حاج حسین جان من بسه ماکه میشناسیمت تاانتخابات نزدیک شدشروع به رجزخوانی میکنی آقای رمدانی اگرکامنت رو حذف کنی نشانگراینه که به به رسالت رسانه ایت عمل نکردید
طبرستان سرزمین علویان 17 خرداد 1394
حاجی حسین اگر بال بال زدنت به خاطر رای اوردن برای دوره بعدی هست که هست خیالت راحت چون ادمها فقط یه بار اشتباه میکنند
عباسی امیری 17 خرداد 1394
خطاب به آقای ناشناس عرض می کنم.هیچکس بیکار نیست نامه ای با این دقت بنویسد که خودش را فعال نشان دهد. قطعا هدف اصلاح و بهبود روشهاست.و با شناختی که که از نماینده بابل دارم.ایشان بیشتر اهل کار هستند تا خودنمایی...
پاسخ ها به این نظر
به ماند 17 خرداد 1394
اگر خودش نوشته باشه. شما كه احتمالا به ايشان دسترسي داريد، خدمت شان برسيد بفرمائيد دو خط نامه مثل اين بنويسد. عباسي جان
نا شناس 16 خرداد 1394
نماینده دوست داشتنی
میرزا برار 17 خرداد 1394
نماینده بابل بشین!
مازنی 17 خرداد 1394
مردم شریف بابل همت کنید واصلاح طلبان وطرفداران دولت به صحنه بیاید تااین دفعه از بابل نماینده درخور وشایسته شهرتان که اصلاح طلب باشد راروانه مجلس کنید
بابلی 17 خرداد 1394
من روز شنبه نهم خرداد در جشن بزرگ انسجام و رونمایی از منشور شکوفایی بابل حضور داشتم . جمیعت حدود دوهزار نفر بودند. این هایی که کامنت منفی می کذارند یا جاهل هستند یا ناآگاه . مردم بابل حاج حسین نیازاذری را دوست دارند و باردیگر حاج حسین نماینده بابل می شود.
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 17 خرداد 1394
اولا" شهرستان بابل با جمعیت حدود 600.000 نفری بیش از 300.000 نفر رای دهنده داره و به 2000 نفر غره نشو دوما" خودت میدونی اکثر مردم ما پشت سر همه نماز میخونن در ظاهرسازی استادن سوما" جناب نیاز فقط برای خاندانش منفعت داره چهارما" ایشان بجای اینهمه نامه نوشتن به این و اون برن با همکارانشون قانون خوب بنویسن و تصویب کنن که بیشتر مشکلات این کشور از ضعف نبود قانون و نظارت مناسبه
ناشناس 17 خرداد 1394
آقای نمابنده خدا شکر طرح انتخبات استانی منتفی شد ، وگر نه تمام بودجه در بابل هزینه میشد مابقی شهرهای مازندران هیچ مشکل ندارند. بازهم بابلی بازی کردای ای کلک
مجتبی 17 خرداد 1394
بیا کل مازندران دارن به این بنده خدا گیر میدن میگن بابلی بازی در آوردین بودجه استان رو بردین بابل بقیه استان نابود شدن و از این جورحرفها حالا چند تا جوجه که ادعای سیاسی باز بودنشون میشه میگن نیاز رو دوست نداریم ملت یکم فکر کنین نماینده باید به فکر کار های پایه ای با قانون گذاری درست باشه نه فکر روغن و گازوئیل موقتی
حاجی خدا یار تو مجلس سزاوار تو
نا شناس 17 خرداد 1394
این اقا فقط شعار می ده جوان جوان
جوانان تحصیل کرده مردم بی کارندشما بررسی کنید ند جوان از طایفه اری مخصوصا نیازاذری و بخصوص از خانواده خودش جذب شدن و این یعنی خیانت به جوانان بابلی و بازی با احساسات پاکشان.
نا شناس 18 خرداد 1394
راستی ،انتخابات نزدیک است؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.104 seconds.